Tots coneixem els ploramiques, són els nens que ploren, rondinen i fan marranades. Mai estan contents. Sempre volen coses i no en tenen mai prou, estan enfadats i no es cansen mai de plorar.
Però hi ha uns altres personatges, els aprofits. Sempre estan contents i s’aprofiten de tot. Aprofiten les coses que la gent llença per fer les seves cases, els seus vestits, les joguines i màquines. I també s’aprofiten dels Ploramiques. Han descobert que amb els plors, les marranades i patades poden fer funcionar molts aparells: la torradora de pa, la màquina de crispetes i, fins i tot, poden fer funcionar una fira…
