Una situació de conte tantes vegades repetida. Un home pobre que arriba a la desesperació, doncs ja no li queda res, ni menjar. Una trobada fortuïta amb una velleta bondadosa que li parla dun molinet màgic que concedeix tots els desigs. Una visita nocturna a la misteriosa obaga dun espès bosc. Uns follets, un xic folls, que li regalen el molinet que posa fi a la seva desgràcia. Un germà , ric i ambiciós, que cobeja la sort de posseir el molinet. Un criat maldestre que un bon dia es troba amb el molinet a les mans…..Per què laigua de la mar és tan salada? Ja sabeu el que diuen…Però segur que és aquesta lúnica resposta, lúnic exemple, la moralitat veritable que la història amaga? Segur que només ens parla de la mar i la sal?
